Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ VS KOINΩΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Σημεία αναφοράς η δεκαετία του 1960 και η...φρέσκια, η τρέχουσα του 2010!!Θα τις σκιαγραφήσουμε στο ιστορικό και κοινωνικο-οικονομικό τους πλαίσιο.Τότε,στην Ελλάδα, οι Αγώνες πάλλονταν για Δημοκρατία ,Παιδεία και ...Ψωμί- το καθημερινό μεροκάματο για τον άρτο τον επιούσιο!!Σύνθημα και αίτημα διαχρονικό,αφού και η Δικτατορία απο το 1973 κλονίσθηκε απο τις λαικές-και φοιτητικές-κινητοποιήσεις με αυτό το σύνθημα < Ψωμί,Παιδεία,Ελευθερία >.Τα αιτήματα για Ελευθερία και δωρεάν Παιδεία αποδείχθηκαν πιό δυνατά απο το ( άρθρο του Συντάγματος) 114 και την δωρεάν Παιδεία,που κυριαρχούσαν στην κοχλάζουσα περίοδο 1955-1965...Και σήμερα,που οι φοιτητικές κινητοποιήσεις έχουν πολλά.... επίπεδα ανάγνωσης?Ίσως τα καίρια ερωτήματα για ανατροπές και νέες ισορροπίες είναι η καλλίτερη ( ???) Παιδεία και η Ανεργία ( κυρίως των Νέων και του...Επιστημονικού Προλεταριάτου).Ζητούμενο σε όλη την Ευρώπη (και οχι μόνο...),μετά τον Μάη του 1968 στη Γαλλία και τις εξεγέρσεις στα Αμερικανικά Πανεπιστήμια ,είναι η δίκαιη και ορθολογική αντιστοιχία της εξειδικευμένης Γνώσης(Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά)με την προσφερόμενη Εργασία.Αναζητείται δηλ. το αυτονόητο - η αξιοποίηση της συσσωρευμένης Γνώσης για να μεγιστοποιηθή το Κοινωνικό όφελος....Και με επείγουσα την προτεραιότητα για καθαρό Περιβάλλον,που μας αφορά όλους...Αλλά ,που δεν το φροντίζουν όλα τα Κράτη με την ίδια επιμέλεια και αποτελεσματικότητα...Στο δυσεπίλυτο αυτό πάζλ ήλθε και η παγκόσμια Οικονομική Κρίση απο το 2008..Έτσι σήμερα μπορούμε να μιλάμε για μια τριπλή κρίση - Ενεργειακή ,Οικολογική και Οικονομική...Οι αντιστοιχίες πολλές με την δεκαετία του 1930!!!Τότε η ανάκαμψη και η πλήρης Απασχόληση ήλθαν με έναν αιματηρό και καταστροφικό Παγκόσμιο Πόλεμο και το παραγωγικό Δυναμικό των ΗΠΑ να κινητοποιείται 100% μόνο μετά την ύπουλη επίθεση των Γιαπωνέζων στο Περλ Χάρμπορ...Τώρα ο άγριος και μέχρι τελικής πτώσης καπιταλιστικός ανταγωνισμός τι διεξόδους και νέες δυναμικές (δηλ. αμφίδρομες...) ισορροπίες θα διαμορφώσει???

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου