Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

1962-1969 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ,ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ...ΠΕΠΤΙΔΙΑ

Η δεκαετία του 1960...Τα ειχε ολα !!!!!Ιστορικά,κοινωνικά,επιστημονικά,καλλιτεχνικά - οπως και να την....ψηλαφήσουμε είτε για να την αμφισβητήσουμε είτε για να την αναδείξουμε σε περίοδο τομών και ρήξεων!Αλλά και σε προσωπικό επίπεδο ήταν η πιο μεστή και καθοριστική περίοδος της Ζωής μου-ίσως και για τους περισσότερους απο τους συνομιλήκους μου ,συμμαθήτριες/ες απο το Γυμνάσιο και συμφοιτήτριες/ες στο Πανεπιστήμιο!Το 1960 με βρήκε Μαθητή στην 4η τάξη του εξατάξιου Γυμνασίου και το 1962 Φοιτητή στο Χημικό -μέχρι τον Μάρτη του 1967,που ορκίστηκα Χημικός.Αμέσως στρατεύθηκα ( 82η ΕΣΣΟ)-στις 3 Μαιου 1967!!!!Μόλις 12 μερες μετά την 21η Απριλίου!!!!Το καλοκαίρι του 1968 παντρευτήκαμε με τη Λίτσα και ζήσαμε για ενα χρόνο στη Σκύδρα. Εκεί τελείωσα την θητεία μου και την.. πρώτη μου φοιτητική χρονιά στο Οικονομικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Α.).Αποστρατεύθηκα στις 23 Ιουνίου 1969.Και απο την 1η Ιουλίου 1969 πρόλαβα να ξεκινήσω έρευνα στα πεπτίδια με υποτροφία του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Ε.Ι.Ε.)-έργο ζωής του αείμνηστου Καθηγητή Λεωνιδα Ζερβα (Λ.Ζ.)!Την προώθηση αυτής της υποτροφίας οφείλω στον καλό Φίλο και Συνάδελφο Κώστα Σακαρέλο,που ηδη τελείωνε το Διδακτορικό του και με πρότεινε στον Καθηγητή Λ.Ζ.Οι φοιτητικές μου επιδόσεις στο Χημικό ήταν... συμβατές με την ένταξή μου στην πράγματι υψηλών προδιαγραφών ερευνητική ομάδα του Λ.Ζ.,που συνεχίζει να παράγει διεθνώς καταξιώμενο έργο στην σύνθεση και στον μήχανισμο δράσης των πεπτιδίων και πρωτεινών...Στις 14 Νοεμβρίου 1969 γεννήθηκε ο Γιαννης!!!!Είχα ....προλάβει να αλλάξω επαγγελματικά Ζωή!!!!Να κάνω το ξεκίνημά μου στη Βιομηχανία ,που μου ταίριαζε περισσότερο απο την προοπτική του ...Βοηθού στην διδακτική και διοικητική Ομάδα του- νέου στην Οργανική Χημεία του Π.Α.- Καθηγητή Βάρβογλη....Απο την 1η Νοεμβρίου 1969 λοιπόν άρχισα την...Βιομηχανική μου πορεία στην παραγωγή του Βαφείου νημάτων πλεκτικής της <Σ.Μιχαηλίδης Α.Ε.>,μαζί με την συνέχεια των σπουδών μου στο Οικονομικό!!!Ήμουν ήδη 2ετής!!!Θα εργαζόμουν για 10 χρόνια σ αυτό το Εργοστάσιο της Θήβας,που κανένας τότε δεν θα μπορούσε να προβλέψει την εντυπωσιακή του εξέλιξη (και απότομη κατρακύλα...)στο μεγαλλίτερο Εργοστάσιο νηματοποίησης και βαφής ακρυλικών και μάλλινων νημάτων πλεκτικής για τα Βαλκάνια!!! Συνοπτικά μόνον θα εξηγήσω οτι το Γυμνάσιο Βύρωνα,όπου ήμουν Μαθητής και για τις 6 τάξεις του, ήταν κλασσικής κατεύθυνσης.Ήμουν λοιπόν σε μειονεκτική θέση -χαμένος απο χέρι ίσως- στις εισαγωγικές εξετάσεις για το Χημικό και το Φυσικό,προπύργια φυσικομαθηματικών σπουδών!Οι εξετάσεις στην προ Παπανούτσου εποχή δεν είχαν σαν πλαίσιο το ακαδημαικό απολυτήριο,που καθιερώθηκε αργότερα!!!Η κάθε Σχολή προσδιόριζε τις δυνατότητές της για τους εισακτέους ,που θα εκπαίδευε και είχε την ευθύνη για τα θέματα των εξετάσεων και για την βαθμολογία των γραπτών!!!!Όσο για την...κρίσιμη αναλογία υποψηφίων και επιτυχόντων στο Χημικό,που ήταν Σχολή υψηλής ...ζήτησης,ήταν 20 προς 1.....Οι Επιτηρητές για να...μειώσουν την έντασή μας όση ώρα περιμέναμε τα θέματα μας καθησύχαζαν οτι για κάθε 19... γείτονές μας στα θρανία μόνον ένας θα πετύχαινε!!!!Είχα πεισματώσει!!!!!ΘΑ ΠΕΤΥΧΩ-αρκεί να ...προλάβω να γράψω όσα ξέρω....Πέτυχα χάρη στον υψηλό βαθμό μου στα Μαθηματικά,που ήταν... διαχρονικά η Αχίλλειος πτέρνα μου...Είχα την τύχη να ξεκινά εκείνη τη χρονιά την Καθηγητική του καρριέρα ο Σπύρος ο Ζερβός!!!!Τον ευγνωμονώ !!!Όλα τα θέματά του έστιαζαν στην μαθηματική μας κρίση!!!Έλεγχαν την εξυπνάδα μας και αγνοούσαν την απομνημόνευσή μας!!!Πήρα τις 9,5 απο τις 26 συνολικά μονάδες μου,όταν ο τελευταίος επιτυχών πέρναγε με 25 μονάδες-στο τσακ....Στα άλλα 3 μαθήματα-Χημεία,Φυσική και Έκθεση- μάζεψα τις υπόλοιπες 16,5 μονάδες.Και στις σπουδές μου δυσανασχετούσα με την ...παπαγαλία!!!Πίστευα οτι αυτά,που ανοίγοντας τα βιβλία εύκολα τα βρίσκεις και τα αξιοποιείς γνωστικά,δεν χρειάζεται να ...φορτώνονται στο κεφάλι μας! Ο εγκέφαλός μας είναι πολύτιμος για να κρίνουμε και να καινοτομούμε...Να δουλεύουμε για το καινούριο,για οσα λείπουν απο τα παλιά πάζλ και να στήνουμε τα νέα πάζλ, πιο αποτελεσματικά και πιο χρήσιμα.Να κάνουμε το μέλλον μας πιο ...βιώσιμο και πιο φιλικό!!!!Και να μην ξεχνάμε οτι οι επιλογές μας για όσα μας απασχολούν ,για όσα αποφασίζουμε να είναι οι προτεραιότητές μας δηλώνουν επίσης και την απόρριψή μας για όλα όσα δεν θα θελήσουμε είτε δεν θα μπορέσουμε να προσεγγίσουμε...Όπως ακριβώς και οι προσωπικές μας και κοινωνικές μας σχέσεις καταγράφουν όσους συμμετέχουν στην Ζωή μας αλλά και εκείνους/ες,που δεν θελήσαμε είτε δεν μπορέσαμε να χωράνε σ αυτήν....

4 σχόλια:

eirini katsa είπε...

Καλησπέρα σας κ.Αριστοτέλη!!
Διαβάζω...Γυμνάσιο Βύρωνα...
Αυτή είναι η γειτονιά..μου!!
Εκεί είχε πάει Γυμνάσιο κ ο δικός μου πατέρας..
ακριβώς 10 χρόνια αργότερα...
Οδός Μυρακτής..αν δεν κάνω λάθος,δίπλα από ένα πάρκο,στην περιοχή της Αγ.Τριάδας,Αναλήψεως...

Unknown είπε...

Καλημέρα!

μου φαίνεται ότι θα ξεκινήσει μία ωραία συνήθεια διαβάζοντας κάθε πρωί σχόλια και μία ιστορική αναδρομή σε συνέχειες

Αριστοτέλης Ζαμπετάκης είπε...

Ειρηνη μου,να που ημασταν και Γειτονες!!!!Εμεινα κι εγω στη Μυρακτης 34-απεναντι απο το Γυμνασιο(????) της Αναληψης,περιοχη νεας Ελβετιας!Ο δρομος αυτος ειχε μετονομασθη σε Λουκη Ακριτα,προς τιμη του Συζυγου της Συλβα Ακριτα και Πατερα της Ελενας.Ημουν εκει απο το 1963 μεχρι το 1967,που στρατευθηκα.Επι Δικτατοριας ο Δρομος ξαναεγινε ...Μυρακτης.Η κοντινη Εκκλησια ειναι η Αναληψη-η Αγια Τριαδα ειναι στο κεντρο του Βυρωνα.Τωρα ,που μενετε???Θελεις να μου δωσεις το τηλ/νο σας? Το δικο μου ειναι 22240-51007 και μενω στο Δημο Στυρεων,5 χιλ.πανω απο το Λιμανι των Ν.Στυρων.

Αριστοτέλης Ζαμπετάκης είπε...

Γιαννη μου καλημερα!Για μενα ειναι το.... ελκυστικοτερο μερος του πρωινου μου!!!Οι αναρτησεις σου και τα σχολια σ αυτες!!!Οσο για τις αναρτησεις μου-επεισοδια στην πορεια μου προσπαθω να μην ειναι απλα εξιστορηση γεγονοτων...Ερμηνειες ,αλληλοσυσχετισμους και ...συνεργιστικες δρασεις,που δρουν αθροιστικα και ξαφνικα γινονται ...μη αναστρεψιμες!!!!Απο τις μελετες μου στα αποτελεσματα της Υπεριωδους Ακτινοβολιας ,οπου ο προβληματισμος μου βηματιζει στο ρυθμο και στους ....προσανατολισμους της Καθηγητριας ,που φιλοξενεις σημερα!!!!!Εχεις καποιο blog ,site ,mail για το πολυ ενδιαφερον μεταπτυχιακο της???

Δημοσίευση σχολίου